Kanon dag :D

Hallå Hallå!
Ni kan ju inte ana hur min dag/kväll/natt har varit !!
Men jag ska berätta för er (;
Jo först vakna ja vid typ 13.30 på förmiddagen, tog på mig
träningskläderna och gick till vallen för att trixa lite ..
lite .. 3 timmar närmare bestämt ^^ Sen va de herrmatch vid 5 så den
såg jag på.. Efter de hem med Ella för att skriva referat på onsdagsmatchen
som jag inte var med på.
Sen kom Frida å Henny och vi satt pp Oliver och gänget å
myste här hemma med saft å popcorn ^^ Niiice !!
När nästan hela filmen gått får jag ett samtal ifrån Klara som
var nere på byn med Louise. Så dom kom upp å hälsade på,
jätte trevligt (: Tyvärr så kunde inte Böse komma
men jaja de får väl bli nästa gång ..
Saw 3D fick de bli när flickorna kom !! Shiit, sick film asså!!
Efter myset med både film å kastrullpopcorn va de bara på med
träningskläderna å dra sig mot Vallen, där jag och Frida skulle möta Tova 01.30
för ett cykelpass!! Åh jaa vi är randoms !(; Sagt å gjort , upp på cyklarna å tramta iväg
i ett j*vla tempo vill ja lova! Det var rätt skönt ute så de va gött men ja ca 1,5 mil trår jag vi fick ihop :P Var hemma igen runt 3 halv 4 för vi stannade 2 gånger åh körde plankan också!
Bra jobbat tjejer ! Imorgon förtjänar vi en sovmorgon!

Nu ska jag å Frida äta köttfärsås å pasa, mysa framför en disneyfilm å sen till
efterrätt blire nybakda kladdkaka !! :D:D:D:D Sweeet!
Jag älskar å slippa vara ledig själv!!!
Skööönt att grannen är lita cp i huvet som jag så man kan hitta på lite random saker !
Cykla mitt i natten , baka kladdkaka, se på disney! De är feeett nice :D
Ska dra ciao ciao!!


Dags att ta tag i den andra bloggen

Ledsen homies nu måste jag lämna er för idag .. Iaf för nu ..
Jag måste få iordning på dambloggen så det är prio ett nu i natt...
Kommer väl säkert ett eller annat inlägg här med men ja måste
som sagt få iordning lagbloggen så det blir gjort någon gång!

Ciao Ciao så länge !!

www.mifdam.blogg.se 

Im in love !



Nu har jag laddat ner ALLLA säsongerna!! Är på säsong 3 å jag lovar..
för er som inte har sett 24 så rekomenderar jag er att fixa alla säsongerna, stänga in er
i ett mörkt rum å njuta de sista väckorna av sommarlovet! Eller ta 2 veckors ledigt ifrån jobbet, rusta upp
med billys å sen äre bara att köra! För har ni väl börjat titta så kommer ni inte kunna slita er sen! (;
Det är värt var enda minut (;

Jag har ALDRIG sett varken en action film eller serie som håller spänningen uppe under HELA tiden asså!
Från det att du tycker på play till det att efter texterna kommer.. hjärtat sitter i
halsen, å man håller typ andan hela tiden under VARJE avsnitt! Man vill bara ha mer och mer !! (;

Så helt klart väärt att se !! (:


Hemresan

Min hemresa i bilder !
( Trollhättan )


( Kil )




















( Torsby )


// Sperring

Time to go back home !

Väskorna är packade frukosten är i magen och Ipoden/Iphonen
är fulladdad! Nu kommer jag hem igen Frida (;
Mot Malung mina vänner ! Jag hör av mig när jag är framme !
Ciao Ciao


sovdags

Nu ska jag äta upp mina erikssons korvar å sen hoppa ner i soffan för
imorgon blir det en resedag! Star 11.55 frammee 17.40 2 byten ! Ett i kil å ett i torsby!
Sova är väl vad man gör åt en sån resa (:

Tack Albin, Oscar och Robert för en trevlig kväll! Åh tack emma för sällskap på tornet idag!
Ja just det, det var ju premiär för mig idag uppe hos brorsorna på Tornet här i Främmestad!
Tusen tack för de goda pizzorna! (:
Ne in med korvarna i munn nu å sen gå å lägga sig!! ... ah nu när jag läste den sista meningen högt
märkte jag hur de lät ^^ men jaja ni fattar!
Hör av mig innan jag drar imorgon!
Sov gott pöösss!!

Grilltime med Pocahontas å Daggmasken!





Grillning med Daggmasken å Pocahontas hann jag med också! :D
Sjuukt gött med kebabspett, hemköps kebabsås och potatissallad!!
Det läär vi göra om brudar (;
Saknar er redan men jag är ju hemma om 2 veckor igen så då ses vi då!! (:
<3 <3 <3


Fika hos mormor !







Mormor är allt bra hon! (: Göder en för visso men jaja klart man måste äta
om hon så snällt bjuder (;

Skoor för hela slanten!

brb blev det ju inte riktigt (; Men jag har hunnit med mycket !
MAMMA om du skulle råka läsa detta så har din dotter gjort riktigt mkt
här hemma medans du jobbat ! Hängt 2 tvätt, damsugat under våningen, gått ut med sopor,
diskat och städat toaletten! Jag vet... det är knapps så att du kan tro de. Men det är faktiskt
sant å jag är helt slut nu ! Så det blir att hänga här på bloggen under kvällen !

Behöver få packat mina saker också! Hahah kommer med en väska och åker här
ifrån med 3 ^^ Så kan de vara !

Tuusen tack till min underbara Mormor som har köpt mig två par skor idag efter tandläkaren!
Älskar dig mormor !!!

Mina favoritskor har gjort sitt nu är jag rädd...):

...suck...

Ah mamma å mormor tyckte inte dom va så bra att ha på fötterna längre så
det fick bli nya ..





Dom sista här björn borgskorna kommer nog bli dom nya favoritskorna ! Sjuuukt sköna !
Dom andra valde mormor! "dom här ser rejäla ut dom tar du också" haha jag bara hopp!
Men jag gillar dom båda(: Fast BB va skönast heelt klart !
Men jag är nöööjd :D Tusen tusen tack älskade Mormor !! <3

Snart kommer mamma hem å då ska det lagas mammas underbara köttfärsås så jag kan 
ta hem till Malung imorgon! ^^ Niiiice ! Glömde förre gången så får sätta påminnelse på 
telefonen denna gången ;) 
 
// Michaela

Hemma hos mor !

Hej på er!
Mitt internet är dött hemma i Malung.. igen.. ah jag vet !
Men här hemma hos mamma funkar det fint , bara de att ja inte ha orkat
angagera mig i bloggen nu här hemma .. Men yes nu är jag här igen..

Kom hem hit till mamma i Måndags åh åker hem till älskade Malung imorgon igen!
Korta men intensiva besök här hemma hos mor ! Men i morgon är det
som sagt dags att åka hem till igen!

Vad har ja gjort under mina dagar här hemma i Främmestad då?...
Jo ja har varit med kompisar, sett på både fotbollsmatch å träning, käkat donken,
övningskört, varit nere hos morfar varje kväll, sovit, sett på film å lite så!
Har ite hittat på nåt så .. bara chillat (: Men de är skööönt de med ibland!

Snart skolstart å jag är sjukt taggad! Ska bi gött att komma in i vardagen med
lite rutiner å så igen! Sen betyder det ju att kläppen börjar närma sig!
Har man däremot nåt å göra på dagarna så går de fortare till öppningshelgen!
Saknar åkningen som f***n ! Känner att det kommer bli en riktigt bra säsong!
Iår ska det sattsas lite mer på åkningen! ... Whaaaaaat! Nu kom jag på en sak!
Eriiiiik Bodèn !!!! Vi har inte satt upp något mål med kommande åksäsong!!

Dett måste göras!!! Så hör av dig när du satt ribban så jag vet vad ja ska göra nu
medan du är borta!! (:

Ska bara ta in tvätten brb (;


Fredag --> Falun!

Godmorgon !
Fredag och det är dags att åka till Falun, till Erik för att ha
en sista grym kväll med en massa folk innan han drar till USA ett år :(
Ett helt Fu**ing ååår... Må de året gå fort säger jag bara !!
Men jaja nu ska vi ha en grym kväll ihop så får vi ta de jobbiga imorgon!!

Bussen går 13.25 mot borlänge sen vidare till falun!
Ska trycka i mig lite brunch nu å sen packa å göra iordning mig.
Pasta med köttbullar, en klassiker! (;

Måste även få lägenheten kanonfin innan ja dra hem till Trollhättan/Främmestad
på söndag! Har man tur så kommer man hem på söndag å redan på måndag gör man
sig startklar för SERBIEN 10 dagar :D Hoppas Hoppas Hoppas (;



Igår btw så skrev ja ju på fb att ja äntligen skulle få vara med å träna men inte spel (:
Ja just de.. ja fick inte vara med för det ända som kördes på träningen va spel...
Det sööög ju men det kanske var lika bra.. Me ja fick iaf stått å trixat i några timmar (:
Sjuuuukt nice å kunna leka med bollen igen !! Känslan är obeskrivlig!!
Ett litet smakprov kanske ja kan bjuda på lite senare :P Vi får väl se (:

Nepp nu MÅSTE ja skynda mig! Shiit hur kommer det sog att ja ALLTID får stressa??
Hmm.. ja.."du är ju en sperring" brukar ja få höra x) Åh det kanske stämmer!
Nepp men vi hörs i morgon puss å kraaaaam!

//Michaela


Onsdag!

Hallo Hallo (:
Dagen har varit helt okej (:
05.30 cykelpass med Frida och Tova, 2 mil !
Sen har jag typ legat hela dagen hemma och sovit.. Sjjukt skönt !!
Har inte sovit ordentligt på flera veckor så det var nice. Sen har mitt knä svullnat upp
lite så jag hoppade gympasset i eftermiddags.

Sen har ja varit på Vallen med Frida, Henny mfl. Tittat på fotboll.. och nu är jag hemma,
redo att ta tag i mitt hem. Det behövs!!

Jag ska även försöka få ut ett matchreferat på mifdam bloggen innan jag säger godnatt. 
Men nu stäädtime! Det va länge sedan det va musik här på bloggen så njuut av en gammal
goding som man aldrig tröttnar på! (;



Åååh förresten... GRATTTTTTTTTTTIS Erik till KÖÖÖRKORTET!! <3 STOOOOLT!!! :D:D:D
Snart åker du:( kommer bli tomt här när du drar... Men fan ne nu ska vi inte tänka på det
utan TAGGA inför fredag!! Kommer bli kanon ska du se (:

Nu blire en kopp te och sen återkommer jag (;


Bott i löparskorna idag..

Godkväll på er !
Fan mitt första dopp är nu gjort, nakendopp vare ja ;) ! Pinsamt att de
blev så sent på sommaren .. illa!!

Men idag har jag verkligen kört en heldag med bara träning..
Cyklade vid 08.45 med Tova och Frida till Fors för att ta ett morgon dopp!
Vi började på gymet men kom på att vi kan ju lika gärna cykla ute och dessutam
har de ju varit riktigt skönt väder idag. Sol och kalas varmt! Så vi tog cyklarna å
drog till fors (ca 2,5 mil fram och tillbaka) och meningen var ju träning så
tempo hade vi vill ja lova !! Shit!!

Vi var ensama i perjosstjärn så nakenbad blev de! Haha sjuukt nice !xD
Sen hem i samma tempo om inte värre ... Jag och Frida gjorde en kalas frukost och
tog med oss till Grönlandsparken. ojojoj, en awesome frulle de vill ja lova !!






 


Sen så ragga ja upp Bea och Klara å vi drog till fors IGEN ;) 
Efter de var det hem .. somna i soffan nästan direkt ! Men hann bara sova en 40 min för
Tova väntade på gymet! Så de var bara att vakna å dra till gymet för att gymma 1½
timme och sen sprang ja ca 40 min efter gymet!







ah juste ja .. haha Klara hon skulle testa hur bra
cykeln va i en liten annorlunda terräng!! Eller så råka hon titta åt ett annat håll å
körde ner i diket x)




Och nu sitter jag här med Ella :D Vi har käkat nyponsoppa och
tittat på Full frys samt Hem till midgård! kuung!

Imorgon blire ungefär en liknande dag!
Nu äre dags att krypa ner i sängen å ladda inför imorgon!
Sov gott (:

En helt vanlig söndag

Hallo, hallo (:

Ledsen att de blev så sent inlägg men ah ja har haft fullt upp idag asså!
Först cupen i Fors, gick väl inte så där jätte bra kanske ..
men jaja de blir bättre till seriepremiören på söndag !!
Sen så skulle ju halva laget dra och bada efter matchen men så vi som
inte hade fått Pelles badsms skulle ju hem ... åh ah de fanns ju inte tillräckligt med platser...
Så jag och Ella liftade hem till Malung ! Först kom carro och plockade upp oss men då ringer
Pelle.."du har ju Hennys bilnycklar" Ah så vi fick stanna å vänta på att Pelle skulle
komma och hämta nycklarna.. men så tänkte vi att vi kan lifta hem så slipper dom vänta !

Yes de gjorde vi (; Bil efter bil passerade...Dryyyygt !!
Men med Cody Simpson på hög volym gick de fint så vi började tralla hem mot Malung !
Sen tillslut stannade det en bil (: efter kanske 20 -30 min ! Så yes då har vi liftat i sommar också!
Känns braaa (; !! Första gången för Ella, men nu haru också gjort de :P awesome!!
Tur man e tjej kan ja ju säga.. .P







Senare på kvällen vid typ 8 var jag på Thai med Frida och Henny. Super gott å super trevligt !
Måste hitta på mer saker ihop brudar! Paintball is next!!!! (;

Yes och efter maten gick vi till hemköp och sen kom Ella för jag
skulle hjälpa henne färja håret ... eller ah slinga..
Men herre min guuud.. de blev inte riktigt som planerat xD
Hhahahahahahaha att vi inte dog när vi fick se resultatet asså !!!!
Sorry Ella men de får nog bli en ny färg imorgon ! (;
Så nu gick Ella precis ! Ja borde nog sova för ja ska upp kl halv 8 imorgon å gå
på gymet med Tova och Frida (: Imorgon blire 2 pass på gymet! Ett kl 8 och ett vid typ 4-5!

Men sov så gott så hör jag av mig efter första gympasset imorgon!
Natti natti!

+ att imorgon ska jag ta tag i mif-bloggen me så missa inte de (; !

< /br> RSS 2.0