Last Day!

Sjuukt clean dag igår! Backarna va helt underbara och vädret klagar vi inte på!
Check it out! :)


















Lycklig resa <3


Ikväll åker brorsan och Malin till Australien. Hoppas verkligen ni får en
kanon resa och att ni får en helt underbar tid i de varma. Kommer sakna
er otroligt mkt, hoppas ett år går fort.. Ta mycket kort och hör gärna av er.
Ta hand om er nu!!

Kärlek <3


Mätt och go!





Ah brakfrukost å brakfrukost.. Upptäckte att de kylskåpet inte speciellt fullproppat så ah de
fick bli varmmacka, fil med oboy, oboy, flingor och mjölk och kaffe!

Nu ska ja byta om och fixa iordning här.. Hörs vid 8 eller så!
Ciao Ciao

Sjuukt nöjd med dagen/kvällen!

Morsning! Dagen börjar med att man försover sig och missar 09.05 bussen till Kläppen,
vilket kanske va lika bra de. Kom hem 02.00 igår och kunde knappt gå på fötterna..
De va ett hårt arbetspass igår, mycket och göra och sent blev de så va helt slut när
ja kom hem. 

Men de va sjukt roligt å jobba igår, de ska vara mycket å göra och sen
va de rätt soft med Buffé com även vi i personalen fick ta del av. Sjuuukt god buffé
måste ja säga, de va potatisgratäng, Wiskeymarineradfläskfilé, massa olika såser,
chicken nuggets, kokt potatis, lasange, salladsbuffé, typ hamburgare, kycklingpaj
och en massa massa mer. Huur gott som helst :)

Nu ska jag ta och göra mig en BRAKfrukost!!! ;)
Hörs innan ja åker med 12.45 bussen!

Puss

Ne men jag är inte depp... shit!!



VS



VAD ÄR DETTTTTA???
Solen skiner, vädret är heelt underbart, och backarna är tydligen bättre än någonsin.
Vad gör man? Jo man sitter hemma och plugga, städar och bara väntar
på att 10 timmarspasset ska börja!!!

Men ja deppar inte för de! Utan ja slår på musiken i bott
och tar en chokladmousse med hallontopping ist och kopplar bort alla tankar på
dom som är i backen och åker ... huhuhuhu,, faaaan!!!

De e någon där uppe som vill straffa mig för nåt. Kan inte komma på vad bara :/
hmm..kanske för att skolarbetet inte går så fort fram??.. nää.. kanske för att
lägenheten ser ut som *** och ja gör inget åt de.. hmm.. nää..
Nu vet jag!!.... nee har inte en aning...

jaja ja ska fundera på de.. Återkommer med ev svar senare!
Ciao Ciao


Sjuk åkdag!!

Hemma igen, trött och sleten som aldrig förr. 
Backarna va huuur goa som helst idag och vädret va sjukt nice.
Det finns inget bättre än bra väder med helt underbara backar och
bra musik i öronen och känna adrenalinet pumpa i ådrorna när
man kör i 320 ner för backarna! Helt sjukt underbar äre!! 
Laddar om batterierna för i morgon går bussen 09.05 och då äre
bara att köra gärnet igen till halv 3 då bussen går hem
för mig iaf.. Börjar ju jobba 16.00! Så de blir hem och hoppa
in i duschen och bort till hotellet.

Men innan man får lite lugn och ro så ska de städas gärnet här nu
och sen vätar belöning, chokladpudding, ramlösa framför Andra Avenyn
och förhoppningsvis lite sömn efter de! ;)

Hörs i morgon !


Ciao Ciao


Kan de bli bättre??




FREEEDDAAG!!!
Rörig dag i skolan.. Kommer dit 09.00 och får reda på att Engelskalektionen
är inställd pga läraren är sjuk.. Sen blire matte på den timmen ist vilket gör
att vi slutar ännutidigare.. Efter matten va de spanskaprov men då hade
man ju pluggat på fel saker så får en ny chans på mån..
Nu är jag hemma.. och ser hur min lägenhet ser ut. Här behövs en renovering^^
Den får ske efter att ja har varit i kläppen! Nu sticker jag ;)

Ciao Ciao

Ps! Hann få i mig en semla med ^^ Sjuuukt god :D

Ciao Ciao


Vilken daag!

Så då va första dagen på jobbet avklarat :) Känns hur bra som helst.
Lite jobbigt nu innan man har kommit in i de men de kommer väl med tiden!
Om ni är lite nyfikna på vart ja jobbar så klicka här så kommer ni till hotellets
hemsida där ni kan kika och läsa lite mer :)

Sen har väl ingen missat premiären av Olas nya musikvideo??
Om de nu är så att du inte har hunnit med detta än och har missat de så ska ni inte 
behöva vänta längre. check it out!! .. Den e awesome ;)




Natti Natti , i morgon blire skolan och sen Kläppen! :)

Ciao Ciao

Bad day?

Dryyg kökslektion idag .. Lagade torsk och lättpanerad stömming
med räksås och potatismos. Till dessert blev de Hallonfromage,
vilket inte heller va så gott.. Men men jag och Christian avslutade dagen i kläppen.
Backarna va väl sådär och sen va inte stolen öppen och dom stängde
den andra liften till toppen vid 4.. riktigt dryygt men åkningen
i säg va nice.. Lite isiga backar och onödigt kallt, annas va de grymt :)

Nu ska ja städa undan lite skit här och sen käka och plugga.. I morgon blire
skolan och sen till hotellet för att hälsa på :)

Later!


Välkommen Välkommen!!!!

Faan! Nu har jag fått en oinbjuden gäst.. Migränfanskapet har kommit på besöök!
Pallar inte med den skiten just nu.. Blir nog en tuff natt .. ingen skola i morgon iaf..
Hoppar i säng nu.. Hörs ev i morgonkväll!

OBS!! Mamma om du läser detta och kanske har missat mitt sms så vore de snällt
om du kunde ringa Helene i morgon mellan 08.00-09.00 och sjukanmäla mig.. Tror inte ja
pallar skolan i morgon..

Sov gott

// Michaela

What a day!



Precis hemkommen ifrån min första fotbollsträningen på ett tag, känns rätt skönt att komma
igång igen..Dagen idag har väl varit helt okej. Fick MVG på min muntliga redovisning, berättade om
"hur man tar sig hem till främmestad från malung" vilket tydligen gav bra resultat sen visar
de sig att vi slapp idrottslektionen och slutade tidigt.

Sen när ja kom i morse så fick ja en glad överaskning av Helene, dom hade ringt från
hotellet här i Malung och dom behövde en servitris som kunde hjälpa till
och jobba lite helger och så och då tyckte Helene att ja skulle ta kontakt med dom, blev jätte glad :)
Så ja va på hotellet innan träningen och pratade med dom och jag gör min riktiga första dag på lördag 16.00.
Ska bli hur kul som helst. Sen ska ja dit på torsdag och typ skolain mig :)

Jag hann även med en mysig tacomiddag med Christian och Jimmy, huuur gött som helst. :)
Sen hörde jag vad som hade hänt hemma :( En fruktansvärd olycka..
R.I.P Stina..Alla tankar går till er nära och kära... <3
 
Men nu ska ta mig en kopp varmchoklad framför Andra Avenyn och
få undan lite plugg tänkte jag...

Puss och ta hand om er och varandra!
// Michaela 


Idag är ingen vanlig dag för idag är de brorsans födelsedag!


(sorry, hade ingen bättre bild. Haha men ja gillar den)

Syper stort GRATTTIS till brorsan som fyller ett år äldre idag!!
Hoppas du haft en bra födelsedag och att den bara blir bättre nu
på jobbet :) Älskar dig puss och kram!


Myyyss!









Nu blire myspys på Lisagatan 30B i malung! Hon den dära som bor längst upp har tydligen
gjort fint hemma, tänt värmeljus över hela lägenheten och dukat med yttligare en dessert..
Hur mycket har hon tänkt å proppa i sig?? Men de klart de e ju sista dagen på helgen så
då kanske hon passar på.. Ah jag vet inte men ja skulle jätte gärna sitta i soffan där uppe
och njuta av chokladpuddingen framför Beck. Men de ser ut som de bara blir hon där uppe..

Peace out

Home sweet home



Nu är jag hemma i Malung igen efter en helg hemma i främmestad, sköönt! Den här resan hem
i helgen  är nog den mest ovärda resan hem hittills! Men gårdagen va sjuuukt nice så de va
som ett plåster på såret. Tack alla underbara brudar som va med igår, hade en helt underbar kväll!
Måste göras om :)

Nu ska kocken fixa till en liten dessert såhär på söndagskvällen, lagom till MINUTEN som går
runt 20.00 :) Ikväll serveras chokladmousse med hallontopping. ^^

Hörs lite senare

puss

Hurra Hurra!!


STORT GRATTTTIS till sussi som fyller år idag!
Hoppas du får en kanon dag och att Tobbe å barnen gör
PRECIS som DU vill hela dagen!
Uppvaktning är bara ett måste på sin födelsedag ;)
GRATTIS igen puss och kraaam!

// Michaela

Ta mig tillbaka till barndomen!

Åååhhh, ta mig tillbaka till dom riktiga barnprogrammen!!
Oj, sorry.. Godmorgon på er!
Sitter här och drömmer mig bort.. tillbaka till tiden då allt va helt underbart.
Tiden då man va runnt 3-12 år och allt bara flöööt på, barnprogrammen va GRYMMA och man slapp all ansvar.
Alla barndomsminnen man bara vill leva om... ah om man ändå kunde de..
Hittade some old shit, hur nice som helst ;)
Kommer ni ihåg dom här programmen?












Den här är lite dryg men de e värt och vänta på att "klockan" ska slå 55 ;)
 

Huuur braaa som helst ju xD Älskart!!
Tack vare att man har så underbara människor runt
omkring sig som är hur snälla som helst så
slipper man att ta tåg och buss hem till Malung på söndag.
Vilket gör att man kan ta med sig VHS:en och uppleva gammla minnen :D
Aweeeesome !! :D

Later ;)


Vår resa ifrån Malung till..



Nu är jag äntligen tillbaka och allt är hur bra som helst. Jag har hunnit
med att fylla år, fått en videokamera, fixat en bloggkamera och vilat upp
mig inför nystarten på bloggen:) Så nu ska inte ja snacka så mkt mer om detta utan
ja tänkte starta den här comebacken med ett videoklipp ifrån dagen som varit.

Har gjort en mycket oseriös video från min och Annas resa hem till västergötland.
Tänkte ja bara skulle pröva videokameran och ah såhär blev de..  
Ah ni bör ju kanske läsa om dagen innan ni ser klippet ;)

Vi lämnade Malung 10.00 i morse, vi hade 3 byten och en av dom va.. eller ah skulle varit
i sjögränd.. men de blev inte riktigt så... Vi fick smått panik där ett tag men de löste sig
och nu är vi hemma ;) Men de hände både de ena och de andra under resan ;)

// Michaela

Första dagen i skolan va...



Min första dag i skolan efter jul och nyå har varit .. hmm..
ah va ska man säga. Kom dit i morse och de va bara på med
kockkläderna och in i köket.. vi hann ju tydligen inte med grovstädningen
som skulle gjorts innan jul.. så från 09.00 till 13.30 va de till å
skrubba och rensa i hela köket..

Imorgon har vi lyckan att va i köket IGEN... och de e samma visa i morgon..
STÄÄÄD... jag pallar inte mer... halv sjuk, hostar stup i kvarten och städa
hela dagen.. ah.. sitter ju hällre och pluggar matte... nee förrästen de va en lögn.
Ja städar hällre hela köket själv med magsjukan än att plugga matte...

Aja de e väl bara att bita ihop och göra de man ska ...
Nu ska jag ta och kika lite på spanska provet...

Ciao Ciao

Mitt jullov!

Jaa vad ha jag gjort på mitt jullov??
Jo jag har hunnit med en heel del. Umgåts mycket med kompisar och träffat nära och kära.
Sen har jag varit och tittat på fotboll och bara tagit de lugnt hemma.
Men den största delen av lovet har gått till att vara med kompisar.
Så jag är rätt nöjd med mitt lov...

Julafton spenderades hos syrran och hennes familj med nära och kära.
Mycket fina klappar kom tomten med och god mat.
Brödrost bland annat ^^ Awesome !!

Sen va ja hos Emma A på nyår.. de va väl sådär.. Man kommer dit och
de första som händer är att ciderna försvinner sen händer det ena och de
andra så nyårsafton va är väl inge vidare..

Men lovet i sig har varit kanon =) Är riktigt nöjd, de har varti skönt att få vara
hemma lite men gott att vara tillbaka i malung också... och sen va
de hur kul som helst att träffa alla kompisar igen.

Nu kommer Christian och Jimmy över, film time !

Later !


Vad gör vi ? Nu kör vi!!



Nu är jag tillbaka, dock inte lika sjuk längre.. men hostan vill visst inte ge
med sig, utan den hänger i. Jag har ju inte uppdaterat på ett tag men jag
ser ändå att de är några som håller i och är här hinne och kika på bloggen
i hopp om att jag ska ha uppdaterat. Det värmer mitt hjärta, riktigt roligt att
de är ändå runt 20 som har varit med även fast jag inte har
skrivit nåt på FB eller liknande. Fortsätt så!!

Men för att ja ska kunna göra en bra comeback så måste jag nog få i mig nåt
varmt och kanske en macka innan ja startar och berättar om mitt lov.

Be right back!


bota skiten snälla !

F****N ta hostan!!

sjuuk

Feber och kanon hosta..
Så jag återkommer när ja känner mig bättre!

Take care!!


< /br> RSS 2.0