Utseendefixering..



Håller på med design lektionerna , så därför har jag inte hört av mig på ett tag.
Men jag va ute och gick med Frida förut vid 18. Vi diskuterade ett väldigt intressant ämne,
nämligen utseendefixering.

Vi pratade om utseendefixering i sammanhanget mobbning.
Om det kommer en ny elev till en skola som ser "annorlunda" ut.
Så bedömer man h*n direkt efter just utseendet, men det är ju pågrund av att ögats syn är de "första" intrycket man får av en person man aldrig sett förut. Men de många tror är att just de "första" intrycket betyder mest och att man inte kan ändra uppfattning.
För man tror att bara för att jag ser "annorlunda" så dömmer folk mig direkt som person , men så är det oftas inte . 

Det som betyder mest av allt är personligheten. Jag som person dömer inte ut en människa jag aldrig sett eller pratat med förut. Det visar sig oftast att de som har ett "annorlunda" utseende har en underbar personlighet och det väger upp 10000ggr emot utseendet!

Men är man som person en otrevlig, sur och osocial människa så blir det inte lätt att umgås och tycka om den personen. Det gäller alla, stora som små.
Personligheten är det som spelar roll inte utseendet. 

Så till alla er som har ett dåligt självförtroende när de gäller sitt utseende så va bara dig själv och visa de personer omkring dig att utseendet betyder INGET så länge du har ett fint innre! 
Alla människor förtjänar en ärlig chans! 

Ja är nog en av de som inte har de bästa självförtroendet, men jag vet innerst inne att det är just hur man är mot andra och som person som verkligen spelar roll. 

Jag vet även att de allra flesta har ett bra innre bara de vill och vågar visa det! 
Det är inte lätt att vara sig själv i alla situationer men försök jag lovar de lönar sig! 

Kärlek till er allihopa / Michaela
 


Kommentarer
Postat av: Mini

Kloka ord! (y'

2010-03-16 / 20:29:08
URL: http://sweetmini.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0