Old sweet things..

Jag måste nog skärpa mig och ta mig tid att uppdatera lite bättre här på bloggen..
Så idag täcker jag upp de resterande dagar jag missat!
Problemet löst - nice !

Jag tänkte... och jag tycker att ni alla ska får ta del av mina och Emelies sköna minnen!
(Se nedanför bilden)



Vi börjar med några godingar i Lofsdalen! 
Det första vi vill dela med oss av handlar om incidenten med vattenhålet!

Emelie: Jag åkte skidor i en backe, och så kom det ett stort hål framför mig med vatten i så,  så jag fick panik och när jag åkte över där så började jag lyfta på skidorna så att jag inte skulle fastna lr åka under med när jag klarade hålet så ramlar jag för ena skidan fastna i kanten av "hålet".

Michaela: Trotts att jag varnade henne för jag var när på att göra misstaget åket innan. Men plupp sa det och där satt Emelie ! xD

" jag skulle bara testa att åka på kanten" var den första komentaren jag fick efter att hon kommit upp!
Antarhon glömde mitt lilla tipps innan och se vart de ledde.. Till ett gott skratt och en blöt Emlie! (y)









Andra historien i lofsdalen handlar om kominationen mellan störtlopp och fotografering i backen!

Emelie: Det började med att jag skulle köra störtlopp och ta kort samtidigt och så kom det några längre ner och körde slalom.. Självklart ska jag köra in i dom...
OCH MICHAELA BARA ÅKTE FÖRBI!!, men sen så går hon upp och så kommer en skidlärare och skäller på henne för att hon knäppt av remmen från benet...

Michaela: Sen visade det sig att dom hon körde på var mellan 7-10 år gammla.. En av tjejerna fick bära upp hennes ena skida och kameran som hade fått i 3 delar utspridda i backen.
"Jag tror detta är ditt" kom den lilla tjejen och sa till Eemelie med alla hennes uspridda grejor! haha (y)








Sen har vi bara ett roligt minne kvar för idag. Det får ju inte bli för mycket av de goda!
Den sista händelsen handlar om min egen trädvurpa!

Emelie: Vi åkte en backe som hette äventyret och man hör ju bara på namnet att det är en otroligt farlig backe!! Så Mickan åker in i ett träd och skadar benet och ber mig knäppa av hennes snowboard, och jag vet inte hur jag ska göra för jag har ju 0 IQ x), men iaf så sprang jag upp till liften och hämtade hjälp. (Ja, det va pinsamt fom fan. Men vad gör man inte! )

Sen sprang jag ner med en som hade en skoter med sig och lastade på Mickan och körde en kortare väg ner än mig och jag körde som fan ner, så kommer ett stuup och som tur är lyckades jag svänga undan amnars hade det varit ADJÖ!
Men jag lyckade iaf komma ner snabbare än skotern och hämta mamma och Mormor på afterskin och berätta vad som hade hänt, så vi sprang till sjukstugan men skoterna hade inte kommit då heller men sen kom den med Mickan livrädd på! xD

Michaela: Ja det gjorde ont som fan men ja tyckte mest synd om Emelie som inte fick av snowboarden men jag måste säga att jag har aldrig i hela mitt liv sett henne springa så fort. =)
Men jag kan ju inte klaga på hennes tempo ner för backen heller !
Emelie missade en liten detalj som skoterföraren tippsade henne om .." Akta för stupet där nere vi vill inte ha fler skador så kör jätte försiktigt!" haha
Emelie var redan halvvägs ner för backen när han hade pratat klart med henne !

Ja det var dom här tre sköna minnena vi hade att dela med oss av idag.. men mer har vi att bjuda på så vill ni höra mer så just let us know, vi delar så gära med oss av våra roliga stunder!

Emelie: PS! Komentera gärna x)


Peace



Kommentarer
Postat av: EMELIE

haha , fan vilka najsiga bilder på mig lr ! :D

peace !

2010-02-10 / 20:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0