Svaar! =)



Har suttit och lekt väldigt enkelt på photoshop en stund, syns kanske :P
Men jaja kör på ! Fick en kommentar här tidigare idag som ja tänkte besvara!

Från: S
hej!
om jag har förstått det rätt så går du freeridegymnasiet. funderar på att börja där men det är lite som jag undara över så om du vill får du gärna svara!:D
1.Du skriver om något som heter HR vad är det? hehe
2.Innan bodde du i studentboende? hur var det? fick man på nått sätt välja vilka man skulle bo med innan man började/flyttade?
3.Vad gör ni ¨på helgerna? :D
4.Vad är det bästa med freeride? och att bo i malung?

Ha det så bra! :D


Svar:
Hej på dig:) Kul att du frågar!
Självklart ska ja besvara dina frågor så gott jag kan!

1. Ja, HR är lika med Hotell och restaurang programet. Så jag tror du har missuppfattat de hela lite.
Kanske verkar som att ja går på Freeride eftersom de har handlat en del om snowbordåkning och liknande
här på bloggen men jag gå alltså Hotell- och restaurang pogrammet.
Sen så nu till nästa år tror jag de blir hotell- freeride! Så HR och Freeride kommer troligen sitta ihop.
De är vad jag har hört och sen så har jag även hört att de inte är riksintag längre. Men de e bara vad jag har hört. Bäst du kikar upp de själv så vet du mer exakt.

2. Ja just med studentboendet fick inte jag välja. Sen hade ja inget större intresse av att välja heller för jag kände inte EN ÄNDA här i malung innan ja flytta, visste inte ens vilka folket va så jag ve helt ovetande om allt när ja flyttade hit. Men jag har fått höra även där att man får välja om du tillexempel känner någon som också ska gå i malung och bo i studentboende så kan man fråha malungshem om de går att fixa så att ni får bo tillsammans. De brukar inte vara några större problem bara den andra personen vill villsäga!

3. Haha, jag vet ju inte vem du är och på de sättet inte vart du är ifrån. Har du varit i Malung förrut så kanske du känner till att detta är ett fest ställe utan dess like =) Party is the shit around here vill ja lova =) 
Ne men jag gillar Malung starkt och jag festar ändå inte nåt vidare mycket. Sen beror de lite på vilken årstid de är.. Nu på vintern så har ju de flesta fixat säsongskort så skidor samt snowboardåkning är väl de vi håller på med på helgerna.. Sen umgås med kompisar och bara tar de lungt hemma förekommer ju naturligtvis med =)

4. Ja efter som jag inte går freeride så kan ja tyvärr inte svara på den frågan.. Men umgås ju för de mesta med dom som går på freeride och ja skulle tro att de bästa med programmet är att man får åka på skoltid såklart. Sen får ju dom extrapris på skidor och annat + att dom får ju sina säsongskort. Sen tränar dom rätt mycket också..
+ att turism ingår ju i deras utbildnning anars är de väl vanliga handelsprgrammet dom går. Vill du veta mer exakt så ska jag försöka lösa de. Kan prata med en kompis som går på freeride om du vill veta mer. Hör av dig isf!

De bästa med att bo i malung? hhmm..
Måste nog säga att de bästa med att bo i malung är att de ligger så nära sälen och alla skidanläggningarna.
Sen att träffa nya kompisar och få komma hemmifrån väger också upp. Sen personligen tycker jag malung är en mysig liten by så jag trvis hur bra som helst =)
hmm.. klart att vi ska klämma in festerna där med ;) Annat vore ju å ljuga!

Hoppas du har fått någolunda okej svar, de blev rätt mycket text men, men =)
Ta hand om dig!

/ Michaela

Kommentarer
Postat av: Erik

kan väl rätta de du fick fel i ditt svar här då ;)



Från och med nästa år kommer alla som ska gå freeride gå hotell och turismprogrammet. freerideprogrammet har aldrig haft riksintag så det är inget att oroa sig för.



resten tyckte jag du fick med väldigt bra michaela!:)



jag kanske kan svara på frågan om vad som e bäst med freeride också.

det bästa med freeride är allt skulle jag säga. rabatt på skid/snowboard utrustning, åkning på skoltid. underbara lärare och tränare och go sammanhålling. allt e bara toppen och jag kan säkert säga att det är det bästa val jag gjort i mitt liv att börja på freeride och gå här i malung! :)



kolla www.freeridegymnasiet.se för mer info om studieplan och annat.

och måste ju göra reklam för min blogg också ;) www.erikboden.wordpress.com

uppdateringar vad vi gör på freeride med filmer foton och annat :)

2010-12-02 / 17:01:13
URL: http://www.erikboden.wordpress.com
Postat av: S

tack så mycket för svaren!:D

måste bara fråga, föredrar du studentboende eller egen lägenhet, nu när jag troligtvis ska flytta till malung(freeride) så är jag så osäker på om jag ska ta egen lya eller dela.. tänkte att du kanskehade några tankar om det :D

ha det!

2010-12-03 / 22:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0