Uppmintra och hjälp de unga från början!

Nu är 10 mil avklarade på 5 dagar. Cykla är ta mig f*n jobbigare än vad man tror.
Vi cyklar från och till skolan varje dag och vi håller ett bra tempo. Men varför cykla tänker ni? haha aa den frågan har vi fått höra några gånger. Cykling ska tydligen ge mindre låår! Men jag börjar undra om det går att få bort dessa underbara fotbollslår?

En sak jag märker mer och mer. 16 års krisen är åt h*lv*te. Allt känns verkligen skit och då menar jag verkligen allt. Man är sur och man klagar på precis allting. Varför drabbas man av detta? Varför? Ah de jag skulle gärna bra vilja veta. Jag och Frida snackade lite på vägen hem förut om just den fasen i livet allt är åt helvete.

Och VAD ska man göra för att det ska bli bättre, för att slippa alla negativa tankar?
Det är någonting som borde informeras om i skolorna. Hur man jobbar med sin psykiska del. Allt annat har man fått "arbeta" med. Typ hälsa, vad man ska äta för att må bra, hur man ska ha sina vanor och annat!

Men en annan sak man hör på filmer, tv-serier och annat att folk säger att dom vill på något sätt hitta sig själva. Men vad betyder det egentligen? Det skulle också gärna vilja veta!

Hahah,låter jätte överdrivet men det är de verkligen inte. Men jag vet flera stycken och jag tror de flesta känner att alla de negativa delarna i sitt liv väger över ganska reält och man glömmer LÄTT de positiva.
Humöret är sämre och man mår sämre psykist helt enkelt.

Sen en annan grej som bevisas ganska bra är ju hur dåligt självförtroende man har! Men jag ska vara ärlig. Jag har aldrig haft ett BRA självförtroende och jag skulle göra vad som helst för att få ett. Men problemet är att jag vet verkligen inte vad jag ska göra och jag har fått höra flera gånger att det MÅSTE göras nått åt..

Men det är ingen som har sagt huuur jag ska göra! Nu börjar jag undra om man ska behöva skaffa hjälp för detta.? För jag vet verkligen inte hur jag ska förbättra det. Och så dåligt självförtroende som jag har så MÅSTE jag få ordning på de.

Så uppmuntra barnen ifrån början och ge dom ett starkt självförtroende
för jag kan lova att det är inte lätt att fixa nu! Det kommer hjälpa dom i hela livet.
Inte för bra men lagom...

Det blev mycket text.. men jag hoppas ni förstår vad jag menar=)


// Michaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0