En enkel fråga blev ett disskussionskrig!

Jo, matten! Thomas Neck, Tomas eller hur han nu vill stavas! Jo iaf så hade vi ju nationellt i morse och vi gick igenom 1 fråga, den sista på B2. Löd ungefär såhär.

"60 gäster är bjudna på ett bröllop. Tårtan ska bakas i en rund form och i tre våningar. Den understabottenarean ska vara dubbelt så stor som mitterstabottenarean, mitterstabottensarea ska vara dubbelt så stor som den överstabottenarean. Hur stora är de trevåningarna i diameter. (En tårtbit är 50 cm2.)"

Nått sånnt.. Men iaf så frågade jag vart i vardagen man använde detta?
Herregud.. då blev det krig. Tompa tog i med rösten och fick ur sig:
- När du ställer en sånn här fråga skulle jag kunna hoppa på dig.
Blev lite smått rädd där.
Yes , han brusa upp lite. 
Men det var bara en enkel fråga. Herregud brusa upp för det. Detta tog hela våran mattelektion. 
Diskussioner om att man måste använda detta hela tiden. Och om att folk räknade ut hur mycket sopbilen kan ta och så. Haha vi satt och bara skrattade... Jaa thomas han är allt bra rolig.
Sen frågade han efter lektionen om jag kände mig utpekad! Haha nej nej inte alls. Men hanva tvungen att avsluta med att han tyckte de va bra att jag drog upp diskussionen:S ahha jaja...

Ska väl försöka sova lite nu är hur trött som helst! Vet inte ens vad jag skriver... hmm de är bra!
Nattis natti vi hörs i morgon!

Kärlek Michaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0