Verklighet i en osann berättelse!

(söker jobb på nett och nett.)

- Jea.. nett och nett, vad kan jag hjälpa till med?
- ee, jo jag skulle vilja söka jobb hos er?
- Aa okej men om du kommer in kl 3 i morgon så kan vi gå igenom
  saken på mitt rum.
- Kl3? Det blir jätte bra.
- Då ses vi då.
- Ja tack så mycket.

Han går tillbaka till sin bil för att åka hem ifrån
sin kompis. Då får han se att Pe-lisa har varit på hans bil.
Men som tur va så stod det att reg nr började 
R..

Men det började ju inte hans på så han visste
att de va tee bilen brevid, lappen hade plåst bort
till hans bil. Med ett lättat hjärta åker han hem för att
berätta om sitt samtal med nett och nett.

-----------------------------

Dagen efter (kl3)

- Hej, det va jag som ringde igår om jobbet.
- Jaa just det ja , hej och välkommen.
- Tack, William förästen.
- Erik.

- Ja vad har du för utbildning?
- Jo... bla bla bla bla

------------------------

1 timme senar:

- Men då säger vi så, du kan börja i morgon.
- Tack snälla. Vilka tider har jag?
- Du börjar 08.40 och slutar vid 4, mån-fre
- Okej de blir kanon.
- Okej men då ses vi i morgon.
- Jaa absolut.

- William förrästen... Du ska vara på telefonavdelningen
  tillsammans med Annelie. Hon hjälper dig om
  det skulle vara någonting.
- Okej , ses i morgon!
- Det gör vi , hälsa frugan å barnen.


Veckorna flöt på, han trivdes bra ihop med Annelie.
Och jobbet funkade bra. Han fick sålt mycke och chefen gillade
honom.

---------------------------------------------

6 månader senare:
- Wiiiillliiam!!!!!!!, skrek Erik
 
  william kom inspringandes och undrade
  om det hade hänt någonting?

- Vad gjorde du igår vid halv 2 tiden?
- Jag hade lunch då.
- Vad gjorde du på lunchen?
- satt och läste i det blåa rummet, varför undrar du?
- VARFÖR LJUUUGER DU?
- ööö.....
- Jag vet PRECIS vad du gjorde igår. Har inte du fru och barn?
- Joo, men ... Jag vet inte vad som..
  Det va inte meningen det bara hände.
-I blåa rummet under arbetstid, fy fan.
  Jag hoppas att du förstår att jag inte kan
  låta dig behålla jobbet.
- ... ja förstår.

Annelie fick reda på det
och hon blev helt förstörd.

--------------------------------------- 

3 månader senare:
William är skild, frugan fick reda på det och nu
jobbar han på siba... tillsammans med Annelie.
Hans nya? Jaa!

Dom fick varandra tillslut och nu
lever dom lyckliga ihop på landet.

---------------------------------------------------

Asså texten och berättelsen är inte så jävla bra men
om ni fattar den så kan ja ju lova att den blir betydligt bättre !
hahahahahah!

 Kääärlek

Michaela
 


Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, syftar den på det jag anar? ;)

2010-04-09 / 18:43:15
Postat av: Michaela

Märks det eller ;) haha

2010-04-09 / 19:29:26
URL: http://sperring.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0